> VÄLKOMMEN TILL JWS FAQ


Tack för att du läser igenom vår FAQ (Frequently Asked Questions) innan du mailar kundtjänst.

Oftast finner du svaret på din fråga här


 

HEM


 


Hur lång är leveranstiden?
Om vi får din beställning på en vardag så skickar vi vanligtvis din order samma dag. Under en reaperiod kan leveransen komma att dröja ytterligare några dagar.

Vad kostar frakten?
Frakten är är 59:- på ordrar upp till 599:-  

Kommer varan in i lager igen?
Ligger produkten kvar på hemsidan så betyder det att den förmodligen kommer komma in igen (eller att vi skall sälja ut den färgen som finns kvar).

Mitt paket och en vara blev skadad i frakten, vad gör jag nu?
Vid synlig skada: Om du upptäcker att paketet är skadat när du får det så ska du meddela detta till Postombudet/transportören och be dem göra en notering om detta. Be dem göra noteringen innan du hämtar ut paketet, alternativt hämtar du inte ut det alls. Ring sedan 0771-333310 och anmäl skadan samma dag. Kunden anmäler skadan, Postnord reglerar den och vi på JWS Barnkläder betalar tillbaka ev. belopp eller skickar ny vara. 

Anmärkningen om skadan behöver inte vara detaljerad, men den är nödvändig för att skadan ska kunna regleras. Det som uppnås med anmärkningen är att du styrker att skadan inträffat när fraktbolaget haft hand om godset. Du ska också försöka begränsa skadan när detta är möjligt. Varan ska returneras med orginalförpackningen.

Dold skada: Om skadan kunnat upptäckas först vid uppackning (dold av emballage) måste du anmäla skadan till oss inom fyra (4) arbetsdagar efter mottagandet för att den ska kunna tas upp till behandling.

Vi vill alltid besiktiga skadan därför ska du ta en bild/några bilder på skadan och även på kartongen och emballaget. Du får inte returnera, sälja eller reparera det skadade godset utan att först ha kontaktat oss. Ta därför snarast kontakt med oss via vår e-post kundservice@jwsbarnklader.se. När du gjort det så behandlar vi din reklamation inom en vecka. Vi ersätter dig på lämpligt sätt, genom en ny likvärdig vara eller genom pengarna tillbaka. Vi står för frakten när det gäller reklamationer. Vid reklamation ska du kontakta oss via mail på kundservice@jwsbarnklader.se, ange "Reklamation" i ämnesraden. 

 

Jag har ångrat en vara eller vill byta en vara, hur gör jag då?
Du har rätt att ångra ditt köp eller byta en vara inom 14 dagar. Kontakta alltid kundservice vid byte eller returer. Kunden står för returfrakten. Vi tar inte emot returer som skickas mot postförskott eller med för lite frankering.

Returen skickas till:
JWS Barnkläder
Granholmsvägen 1
635 31 Kvicksund


Hur ska jag skicka tillbaka varan?
Skicka gärna dina returer spårbart med Nordpost men det går även bra att skicka på andra sätt. Skicka alltid med ev. plocklista med returorsak eller en lapp med namn, ordernummer och returorsak. Uppge alltid avsändare på brevet/paketet och var noggrann med att frankera rätt. Underfrankerade sändningar löses ej ut förrän kunden betalt hela beloppet.

Hur ska jag emballera varan?
Emballera din vara väl så den inte skadas i frakten. Vi betalar inte tillbaka hela beloppet för varor som skadats i frakten. Tänk på att aldrig sätta tejp eller skriva direkt på originalemballaget till produkten. Hör av dig till oss om du vill ha tips på hur du ska emballera just din vara.


Följ oss gärna på sociala medier för att inte missa något!


INSTAGRAM


FACEBOOK